Mar 27, 2018

我是房屋经纪

这一两个月,我非常的忙,除了忙设计工作之外,我也悄悄当起房屋经纪人。是的,你们没看错,我现在是The Roof Realty 公司旗下的一位Property Agent。我从来没想过会有这么一天,除了设计美学之外,我还能做逻辑思考的工作。

“啊,霓为什么会“无啦啦”去做啊?”,“你真的会做啊?”“你还有多余的时间咩?”“你这么路痴,可以的咩,你能去到要看屋子的地方吗?”“你确定吗?你的迷糊性格适合做吗?”“我觉得你还是开班教学蛋糕或画画手工课比较适合”......这都是一些朋友一听到我是房屋经纪的反应。

说来真的好“神奇”.....

话说因为想到悦沁和悦惟的伟大梦想(走艺术这条路注定会要砸很多钱)现在开始就得储蓄一大笔,也为了减轻丈夫的负担,我决定找其他的外快。正在那时,在我生日当天,我小弟和表妹来找我做点设计的东西,其实他们也想顺便招我进入他们的大家庭,跟我讲解现今经纪人的做法。我表妹的意思是我和我弟弟配合,我弟弟不会英文,我可以和他配合,他们做的那一带很多都是用英文沟通,他在 listing 方面有点阻碍。坦白说我的英文也不是很好啦,但不知怎的,但我想到我既可帮到我弟弟也无形中可以给自己带来额外的收入,何乐而不为呢?经过几天详细的考虑,也得到丈夫的鼓励、姑奶、丈夫外甥,好友及闺蜜的大力支持,我终于豁了出去,加入他们的公司。

开始时我只是和身边的朋友提起我有做在agent, 如你们朋友有房屋要卖或要买都可以介绍给我。而他们就真的纷纷将自己都物业交托于我,有几个甚至把亲戚老板要卖的房屋都交给我,叫我如何不感动呢!

虽然在第一次带顾客看屋子时遇到的恐惧和挫折,我灰心过,也有想放弃过。在我接受委托卖数百万的屋子和地皮时,我有惊吓到想止步。在call listing 时听到一些“冷血”的回应,我是有气馁过,在找不到顾客要的资源而感到担心害怕。还有在要熟记新的project 资料时遇到的难题,我真的有数字障碍,背不到,记不起,很痛苦。但丈夫和朋友们不断地给我很多正能量,不断地给我打气鼓励。一些小“成就”—成功完成任务,都会让我开心好几天,最重要的是我很爱看美美的示范屋,喜欢介绍有潜质地点的屋子给朋友。所以我会勇往直前,努力的向表妹学习,勤力的去接受培训,加把劲学好英文,势必成为新一代房屋界的女神...........经!哈哈哈哈哈

7 comments:

Hitomi喜多米 said...

加油!你一定可以的!

Yen Yen said...

加油,你可以的 !

John Smith said...
This comment has been removed by the author.
John Smith said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Odisha CHSE Model Paper 2021, CSEE Last year, the question paper Higher Secondary Education Council (CHSE) is organizing Odisha Class 12 Examination 2021 from March 2021. In order to promote the preparation level for the students coming to the Odisha Class XII Examination 2021, The Board has shared the model responses along with official CHSE model papers for these questions Odisha 12th Model Paper 2021. We hope that by studying Odisha CHSE sampling papers, you get more confidence when you are appearing for the actual Odisha Board Class 12 examinations.

Anonymous said...

PSEB 12th Sample Question Paper 2021, Science Arts Commerce, PSEB 12th Board Model Papers 2021 Punjab +2 Old Questions Papers, Punjab Board 12th Class Model Test Paper 2021, PSEB 12th Model Papers 2021, Punjab Board +2 Previous Papers, SEB 12th Previous Question Papers 2021 Punjab +2 12th Class Sample Papers, PSEB 12th Sample Questions Papers 2021. Mohali Board 12th Model Paper 2021 The PSEB Mohali board is provided Senior Secondary subject wise new syllabus question paper with suggested answer solutions for class 11th and 12th standard Punjabi medium, English medium, Hindi medium paper-1, and paper-2 examination tests 2021.

sailerpaderewski said...

Jammy, Jack, and more - JMHub
Jammy, Jack, and 안동 출장안마 more - JTM 춘천 출장마사지 Hub | The best 원주 출장마사지 entertainment, dining and gaming news, 나비효과 reviews and reviews - online in your browser. 강원도 출장마사지